fredag 25. januar 2013

Girls room


En sneak peak inn på jenterommet!
 6-åringen har endelig flyttet inn på et nesten ferdig stor-jenterom.
Lister og en del detaljer mangler, men nå er det meste av møbler på plass, 
skyvedørsgarderobe er montert, leker og klær er flyttet inn.
Rommet er allerede innviet med venninnebesøk og venninneovernatting.
I helga blir det enda mer overnattingsbesøk. Det er stas med nytt rom !

Jeg og rom-eieren har laget (forhåpentgligvis) gode systemer i skap og kommode. 
Planen er å ha det meste av leker, bøker og småjente-nips i skap og skuffer 
(og bedrollere), og dermed skape en ryddig base for avslapning og lek. 

Det er planen iallefall...


Helgen skal ellers brukes til å kose oss hjemme, handle litt, middagsbesøk
og gjester...og skru opp enda en garderobe (det er vel strengt tatt mannens jobb). 
Nå er det foreldresoverommet som trenger mer skapplass.

Mye å henge fingrene i om dagen. Når storesøster flytter ned, overtar lillesøster 
rommet hennes (endelig eget klesskap!). Det skal innredes til småjenterom
 med sprinkelseng og litt nye detaljer hun fikk til dåpen. Gutten vår overtar seng 
og pult som stod på dette rommet, og småmøbler fra hans rom skal 
over til minstejente-rommet... hihi. Henger du med ? 

Med andre ord; mye omrokering, men veldig gøy da !

Fin helg til deg og !

11 kommentarer:

Vivvi sa...

så fint stor jente rom!!! Her sjønner jeg at hun trives :) Gleder meg til å se de andre rommene etter ommøblering :)
Ha en fantastisk helg!!!
Vivian

Nennes sa...

Åååå så lekkert :)

Koser seg her tenker jeg.

Ha en flott helg, nyt livet :)

Klem

Susanne/Changes sa...

Å, så flott rom !
Lurer på om jeg skal ta for meg mine jenters rom snart :-)
Ha en flott lørdag!

Anonym sa...

Så nydelig rom,knallfint og kan tenke meg det er ei som trivst der:)
Ei fine helg til deg!
Klem fra Lillian

Lindas Lille Leilighet sa...

Nydelig farge på veggen!:) Kjempefine detaljer. Vil nok tro jenta koser seg inne på stor-rommet ja:)

JeanetteCEB sa...

Skjønner godt at det er ei som er veldig fornøyd :)
Nydelig jenterom.
Morsomt med omrokering ja :)
Ha en kjempefin kveld.
Klem fra Jeanette

Toril sa...

Nydelig jenterom!
Heldig jente :)
Nyt lørdagskvelden!
klem :)

Fru Thoresen sa...

Så fint! Herlig avslappende atmosfære :) Et rom jeg absolutt ville trives med i den alderen :)
Ha en fin fin kveld :)

Anonym sa...

Kva heiter fargen? Den var nydeleg!

HjemmeKos sa...

Tusen takk for fine kommentarer- veldig hyggelig!

Fargekoden på veggen er s2010-R30B, en støvet lilla. Jeg er veldig fornøyd..og viktigst av alt, det er lille snuppa og ;)

☆Baronivegen☆ sa...

Hei på deg:)
Nydelig rom og nydelig blogg du har:).
Så fint du har det hos deg, diggar stilen din:)
Eg legg meg til som følgar og gler meg til og følga deg vidare:)
Fin mandag og fin ny veka til deg:)
Klems Evelyn:)