søndag 31. juli 2011

Tilbake fra ferie..

Vi har nå landet hjemme i huset etter fantastisk uker både på hytta og i Spania. Utrolig koselige,morsomme, varierte og avslappende uker, til tross for rystende nyheter fra Oslo, som vi mottok da vi var på ferie. Det finnes ikke ord for slike grusomheter !

Vi har nå pakket ut, ryddet i skap ( Fretex kan glede seg!) og kløingen i fingre har meldt seg for fullt. Jeg snakker da om den velkjente -snart høst- vil gjøre små forandringer og lyst på noe nytt til heimen- kløingen. Kjenner du til den ? Det slår aldri feil. Hver juli/august begynner jeg å bli VELDIG klar for høst (utrolig nok, jeg som elsker sol og sommer!!).
Klar for høstfarger, motekataloger, høstkolleksjoner...og noen nye prosjekter i hjemmet. Det første som står for tur (foruten rydding, luking, husvask og annet kjedelig forefallende arbeid) er maling av SPISESTUESTOLER. De er allerede kjøpt inn og skal males SORT MATT. Gleder meg ! Deretter skal kontoret få seg en make-over..

MEN i mens jeg klargjør for høstaktiviteter, har jeg pyntet med SOMMERLIGE MINNER fra strandkanten. BLÅSKJELL minner om koselige strandturer og drivved fra båtturer i holmer og viker i fjorden.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Fine bilder ♥
Det er magisk med ferie, men jeg er som deg... når det nærmer seg slutten begynner jeg og bli litt lei;)) Og gleder meg til høsten!
Er så lykkelig for at vi har 4 årstider her i vårt lille land... jeg er veldig glad i de alle ♥

Men... kan godt være sol&sommer LITT til, hihi;))

Klem Line

Mayen sa...

Velkommen hjem;-) Når man i tillegg er født på høsten, og er et ekte høstbarn blir dragningen mot lune kvelder, stearinlys og å krølle seg opp i sofa med bok og te mer attraktiv. Kanskje spesiellt for oss i nord som har hatt lys hele døgnet og aldri får hvile? Ha ei fin uke, klem

HjemmeKos sa...

Ja, kanskje har det noe med det å gjøre...jeg er jo født på høsten ;) Når hver årstid starter, mener jeg at det er min favoritt-årstid...hmm- er vel da generelt veldig glad i ÅRSTIDER ;)

Anonym sa...

Hei og velkommen hjem!
Du er så flink til å pynte med de enkleste ting! Tusen takk for alle de kjekke kommentarene på bloggen min:-)
Klem fra Veronica

Mette`s hus og hjem sa...

Hei på deg og velkommen tilbake :)
Masse fine bilder du har tatt både her og av barna under :)
Har også litt høstfeeling nå, begynner å bli mørkt her om kveldene så jeg har begynt så smått å fått opp liften og tatt ned blondegardinene, så har jeg fått helt dilla på sink så det blir nok mere av det etterhvert utover høsten :)

Ønsker deg en fortsatt fin dag
Klem Mette :))