tirsdag 21. august 2012

Fylte horn med ost og skinke (smørhorn)


Det er tid for skolestart 
- og hva er vel greiere enn å ha en ladning med god lunchmat i frysa?!
Mor i huset har (litt for)god tid og venter bare på at nurket skal komme. 
I mellomtiden kan man jo bake litt..

Dette er noen herlige smørhorn jeg har fått oppskrift på, 
deilige sammen med ost og skinke inni !



1kg hvetemel 
(jeg blandet halvparten hvetemel/ grovt sammalt hvete)
8 ss smør
1 ts salt
4ss sukker
6 dl melk
100 g gjær

Smuldre smør i deigen 
Gjær i lunken melk
Ikke arbeid for mye med deigen før heving
heve to ganger
250 g

Del deigen i fire. Lag rund "pizza"  med 8 "pizzastykker" ( tilsammen 32 horn)



En annen oppskrift finnes også i oppskriftsboka 
vi 1.klasse-foreldre fikk fra skolen..

Fin tirsdag !

5 kommentarer:

ingridsboble sa...

Disse så gode ut! Utrolig bra å ha et lite niste-lager i frysa for litt variasjon fra brødskivene i blant :)
Ha en fin kveld!
Ingrid

Agnes, Livet i det Blå huset sa...

Disse så helt fantastisk gode ut! Tror kanskje jeg også må hive meg i bakingen snart, har blitt alt for lite i det siste.

Klem

Veronica (Villa Wegner) sa...

og litt for mye energi? Baking er ikke vurdert her i huset. Hahaha! Gleder meg til nurket ditt kommer:-)

Blåbærtua sa...

Så utruligt godt det såg ut,nam du er flink:)
Finaste kvelden til deg!
Klem fra Lillian

Elin Sundström sa...

Hei!

Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og blogger.

Jeg la merke til at du har smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

Vi er for tiden rangert som den nest største side i verden i vårt marked der vi er i 37 forskjellige land. Alleoppskrifter.no har et stort antall besøkende som genererer høy trafikk fordi har over 20.000 unike besøkende / dag.

Hvis du ønsker å legge din blogg til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

Varme hilsen,

Elin, Alleoppskrifter
http://www.alleoppskrifter.no/