mandag 9. mai 2011

Fruen gjør ting hun ikke kan...

Nå skal det sies, det er mye denne fruen ikke kan, men når det kommer til hage og planter, er jeg rett og slett helt grønn (og da ikke av den grønne-fingre sorten..). Jeg velger likevel å prøve meg på et oliven-tre. Jeg må innrømme at jeg ikke er særlig optimistisk på oliventreets vegne, men jeg måtte jo prøve! De er jo så lekre !

Jeg har ellers tatt ut litt ting til terrassen. Pledd fra stuen, quilt-teppe fra soverommet og ellers litt pynt fra stuen oppe og nede. Blåfargen preger huset innvendig, og ingenting er vel greiere enn å kunne bruke det inne og ute, om hverandre !?
Har plantet litt sommerblomster i noen krukker, men pønsker nå på om det er noen fine stauder jeg kan kan plante i resten ..noen som har noen gode tips !? (krukkene er halvstore..ca.dobbelt så store som den på bildet) Ettersom planter ikke helt er mitt området, hadde vært fint med noe litt mer selvgående...eller finnes det noe selvgående når man kommer til hage ?

Ha en fin kveld!

3 kommentarer:

Gitte sa...

Synes du er riktig så flink jeg:)
Jeg har et oliventre som levde på lykke og fromme i fjor, håper det våkner til live i år igjen:)
Ha en fin uke!
Klem Gitte

Mayen sa...

Du er ikkje den enste som mangler grønne hage fingrer. Har oppdaget at løsningen er ting i krukker.. Kjøper blomster, og planter i krukker som står rundt omkring- når de dør kjøper æ nye..enkelt og greit!

Flotte kort sa...

Oliventre er så fint! Nå fikk jeg lyst på..