søndag 15. mai 2011

Hagedag

Solen skinte i dag, og det ble hagedag, som ønsket ! En liten hjelper hadde jeg også med meg, så glad og fornøyd med å få jobbehansker på - og faktisk få gjøre skikkelig arbeid med mammen sin.
Ting begynner så smått å komme seg ute(men fortsatt miiilevis igjen!). Epletreet går sin gang, og er igjen i full blomst. Så vakkert! ( skulle så gjerne sneket inn en gren for å pynte opp inne, men det var visst helt uaktuelt...)
 Petunia er plantet i krukker. Omtrent eneste blomst jeg vet jeg får til..den må da tåle alt !?! Plommetrærne (ett i bakgrunnen) er skamklippet, men er så smått begynt å blomstre. En fordel med et gammelt hus, er jo også de gamle og koselige trærne !
Terrassen på sørsiden er ferdig, og venter på å få sine rette møbler på plass...
De skal bare males først ! Gaaanske så slitte etter snart ti års bruk. Har aldri vært malt, så veldig på tide nå.
 
To balkongkasser ferdig plantet, og skal pryde terrassen. Også her Petunia..
Etter flere timer ute, kom regnet...og det var egentlig like greit. Godt å kose seg inne med lapper da !
Gleder meg til videre jobbing ute. Må bare krysse fingre for mye mer malevær.

God søndag !!

4 kommentarer:

Gitte sa...

Hei!
Er så deilig å få være ute i hagen. Hadde håpet på en hage-helg jeg og, men været var ikke på min side denne helga...
Koselig med fuglehus og vimpler i hagen:)
Håper maleværet kommer til deg:)
Klem Gitte

Unknown sa...

Så fin hage dere har ♥
Og slike hagemøbler ønsker jeg meg og, hvite tremøbler! Håper på og finne noen på loppis som kan males, er jo så dyrt med nytt!
Så kan jeg heller legge litt mer i puter;))

Kjempefin den balkongkassen i rotting, det er straks litt koseligere ♥

Klem Line

Unknown sa...

Så fine bilder ;o)))

Takk for hyggelige ord inne hos meg ;o) Kjempe greit med lavendel i bed, de tåler kjempe mye (må velge den hardføre typen og ikke sommerfugl lavendel) De kan tørke ut og kan fint stå i steinbed...og lukter -ja - heeeeerlig ,ODDD

Klem Elisabeth

salige lavendel sa...

Koselige hagebilder! Finnes jo knapt noe vakrere enn epleblomstene.