fredag 29. april 2011

Stige på terrassen

Jeg har vært nære på å kjøpe meg en "rustikk" stige flere ganger,men tenkte som så at noe så enkelt kan jo selv jeg lage. Luftet ide'en til min kjære...og han hadde jo opptil flere i garasjen. Gamle etter forrige eier. Perfekt ! Den ene var så lang, og fruen tok saken/sagen i egne hender og delte den i to. Fine greier...så når har jeg nok til både her og der. Foreløpig er det også plassert en i gangen.
Mulig at det kommer et strøk beis og litt tau (som fester stegene, liksom ...?!?). Stigen måtte på plass sporenstraks...selv om alt på terrassen snart skal flyttes. Det skal nemlig snekres tre-terrasse her. (Det skal bli myyye mer praktisk og penere !)
Selvlaget krans(med nok en liten fugl)..Kransproduksjon var en påskesyssel søster og jeg bedrev.Såå koselig! Ikke perfekt krans, men det er jo min første...
Har ikke bestemt meg helt for farger ute enda, har foreløpig bare tatt ut litt fra stuen. Elsker jo blått..(og veldig mange andre farger, når jeg tenker meg om...)
Har fått noen minutter til å nyte et rykende ferskt Vakre Hjem...og et glass med favorittdrikken. Mer forlanger ikke en mor...lykke !
Ny platting på sørsiden av huset. Snart skal alt fra den andre terrassen flyttes ned hit, og så tar han fatt på den andre. Jippi!! Fliiinke mannen min- verdens beste !

Så utrolig deilig med helg og sommervær. I morgen skal vi i konfirmasjon. Blir koselig !

God helg, godtfolk!

5 kommentarer:

Alfa sa...

Kjempe koselig:0)
Ha en super helg.
Klem

Sukkertøy for øyet sa...

...herlig stige
Lekne detaljer og skjønn stemning i bildene dine..
Ønsker deg og dine en super fin helg!!

Klem Ida Susanne
(sukkertøy for øyet)

anne-linn sa...

For en genial ide!! Jeg har også tenkt en stund på sånn stige, men hvorfor kjøpe når det går an å fikse det selv!? Ha en fin helg og kos dere i konfirmasjon :)

Unknown sa...

Flott stige;)
Gøy og finne slike skatter i garasjen ♥
Flotte bilder og herlig krans;))

Ha en fin helg!

Klem Line

Sommerhuset i bakken sa...

Sånne stiger er bare såååå fine. Den du har funnet (og delt....hi...hi...Sååå smart. Jo flere jo bedre) var kjempefin. Så dekorativ! Du har jo dekorert den så flott også - med kranser og pledd - og en flott lykt og kurv ved siden av. Veldig koselig!

Ha en fin dag!